Mozgásfejlesztés – TSMT
A terápia kezdete előtti vizsgálat:
Longitudinális komplex vizsgálat (LongiKid©) 3 hónapos kortól -11 éves korig ad lehetőséget a gyermekek felmérésére.
Intézményünkben 2,5 -9 éves kor közötti gyermekek vizsgálatát végezzük. A LongiKid© egy rendkívül részletes, neuro-szenzomotoros diagnosztikai eljárás, amely alkalmas a gyermek mozgásos és kognitív (értelmi), figyelmi fejlődésprofiljának megfigyelésére. A vizsgálat során kapott adatokból beazonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszer érésének zavara.
Mi az a TSMT ?
TSMT azaz Tervezett SzenzoMotoros Tréning, amely elsősorban mozgáson keresztül, a gyermekek idegrendszeri érését segíti speciális gyakorlatokkal, különböző tornaeszközökön. A foglalkozás menete kötött, a terapeuta által előre megtervezett pályákon zajlik, változatos variációkkal, a gyermekek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik. A TSMT II. foglalkozások 6-8 fős csoportokban történnek, 45-60 percesek. Intézményünkben 2,5 éves kortól szervezünk csoportokat 8-9 éves korig.
Minden esetben mondókákkal, énekekkel kísérjük a feladatvégzést, ezért fejlődik a gyermekek verbális-motoros szinkronja, a kommunikációja és anyanyelvi készsége is.
A TSMT terápia hozzájárul a gyermekek testi és szellemi fejlődéséhez, és elősegíti az iskolaérettséget.
Miben tud segíteni a TSMT – torna?
Kifejezetten ajánlott a TSMT-torna/terápia, többek között akkor, ha a gyermek organikusan éretlen:
- mozgásában és beszédében megkésett/eltérő fejlődésmenetet mutató,
- mozgásban ügyetlen, mozgáskoordinációja gyenge,
- egyensúly-zavarral küzd,
- térbeli tájékozottság, testvázlat, lateralizáció bizonytalanságai esetén,
- auditív, vizuális észlelés, feldolgozás gyengesége
- auditív-motoros szinkron nem megfelelő,
- szem-kéz, szem-láb koordináció kialakulatlan,
- figyelemzavaros,
- monotónia tűrése gyenge,
- tanulási, magatartási, beilleszkedési zavarokkal küzd,
- feladattudat, feladattartás gyenge, rövid ideig tartó,
- szabálytudat, szabálytartás még nem alakult ki,
- hiperaktív vagy éppen túlságosan passzív,
- egyidejű többcsatornás figyelem és szinkronicitás zavarral küzd,
- a sikeres iskolai beválásban rizikó faktor van, az óvoda javaslata alapján
- szülés során fellépő oxigénhiányos állapot által előidézett anomáliák,
- Autizmus spektrum zavar, ADHD, tanulási zavarok esetén is alkalmazható